Ostrzegamy przed telefonami od osób podszywających się pod pracowników Banku.

13.12.2017

W ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania za pośrednictwem kanału telefonicznego informacji o Klientach banków korzystających z Bankowości Internetowych. Oszuści najczęściej podszywają się pod pracowników banków lub instytucji wzbudzającej zaufanie i próbują pozyskać informacje o loginie i haśle do Bankowości Internetowej. 

Prosimy pamiętać o następujących zasadach:

Nigdy nie należy ujawniać informacji o kartach płatniczych oraz danych dostępowych (login, hasło, kody SMS, kod PIN) do Bankowości Internetowej lub Mobilnej. Jeżeli zostałeś poproszony o podanie danych, o które do tej pory Bank Cię nie pytał lub o coś co wzbudza Twój niepokój, zadzwoń i sprawdź czy na pewno ich podawanie jest wymagane.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy osoba dzwoniąca jest pracownikiem Banku, nie podawaj swoich poufnych informacji, poproś tę osobę o przedstawienie się i zadzwoń do Banku, by potwierdzić jej tożsamość.

 

Jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym, a także w każdej nietypowej i budzącej wątpliwości sytuacji należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu Bank. Prosimy skontaktować się z infolinią pod numerem 197 97 lub napisać wiadomość do Banku po zalogowaniu do Bankowości Internetowej lub Mobilnej.