Jakie formy pełnomocnictw akceptujemy?
1. Pełnomocnictwa sporządzone na terytorium RP:
- formie pisemnej z podpisem poświadczonym przez pracownika banku,
- w formie pisemnej z podpisem poświadczonym notarialnie,
- w formie aktu notarialnego,
- w zwykłej formie pisemnej - ze względu na konieczność ochrony środków powierzonych bankowi przez klientów oraz ochronę tajemnicy bankowej będziemy musieli je zweryfikować, w szczególności poprzez potwierdzenie faktu udzielenia pełnomocnictwa bezpośrednio u mocodawcy,
- w formie elektronicznej, z kwalifikowanym podpisem elektronicznym - takie pełnomocnictwo musisz przekazać do banku pocztą elektroniczną w formie umożliwiającej weryfikację podpisu.
2. Pełnomocnictwa sporządzone poza terytorium RP:
- w formie aktu notarialnego sporządzonego przez notariusza zagranicznego,
- w formie pisemnej z podpisem poświadczonym przez notariusza zagranicznego,
- w formie pisemnej z podpisem poświadczonym przez konsula (podpis złożony w jego obecności).
Pełnomocnictwo sporządzone z udziałem notariusza zagranicznego, musi zawierać klauzulę Apostille. Pełnomocnictwo sporządzone w języku obcym musi być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego (klauzula Apostille nie wymaga tłumaczenia).
Jeżeli zdecydujesz się na ustanowienie pełnomocnictwa w banku:
- w przypadku, gdy nie posiadamy wzoru podpisu osoby, której ma zostać nadane pełnomocnictwo, wymagana jest jej obecność podczas ustanawiania pełnomocnictwa. Zarówno pełnomocnik, jak i klient powinni przedstawić dokument tożsamości,
- w przypadku, gdy posiadamy wzór podpisu osoby, której ma zostać nadane pełnomocnictwo, nie jest wymagana jej obecność podczas ustanawiania pełnomocnictwa.