Przemysław Koch, Członek Zarządu ds. operacji i IT
Swoją karierę zawodową rozpoczął w firmie zajmującej się doradztwem biznesowym i consultingiem - Accenture, gdzie odpowiadał za wdrożenie poszczególnych modułów centralnego systemu bankowego w PKO Banku Polskim. Następnie związany z belgijską Grupą Kapitałową KBC: Kredyt Bankiem oraz towarzystwami ubezpieczeń TUiR Warta i TU NŻ Warta (2006 – 2011) Przez sześć lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Rozwoju Aplikacji Transakcyjnych w największym banku w kraju - PKO Banku Polskim, gdzie pełnił kluczową rolę w procesach przejęcia Nordea Bank Polska oraz SKOK Wesoła. Brał udział w procesie uruchomienia przez PKO Banku Polski innowacyjnych rozwiązań m.in.: bankowości mobilnej IKO, silnika do kalkulacji parametrów ryzyka zgodnych z metodą IRB, systemu do obsługi transakcji opcyjnych, centralnego rozwiązania do obsługi produktów Cash Management, systemu Loro wraz z funkcjonalnością ICM, wdrożenia nowego systemu autodealigowego IPKO Dealer, a także systemu do wykrywania nadużyć oraz ich obsługi (EFM – Enterprise Fraud Management).
Od 2017 r. pracował w organach administracji rządowej jako pełnomocnik ministra finansów ds. informatyzacji, gdzie nadzorował organizację IT Ministerstwa Finansów składająca się z ponad 1800 pracowników. Stworzył, a następnie wdrożył strategię transformacji cyfrowej resortu finansów. Z sukcesem przeprowadził także restrukturyzację zagrożonych inicjatyw, w szczególności projektu e-podatki, gdzie doprowadził do zawarcia ugody przedsądowej. Był odpowiedzialny za wdrożenie innowacyjnych rozwiązań tj. Twój e-PIT, eUrząd Skarbowy, Poltax+, e-Toll, które ułatwiły i zautomatyzowały procesy administracyjne. Opracował i wdrożył koncepcję BIG DATA bazującą na zastosowaniu algorytmów oraz nadzorował realizację takich projektów jak: JPK_VAT, STIR, Split Payment, SENT, MDR, Biała Lista Podatników VAT, e-Sprawozdania Finansowe, Kasy Fiskalne on-line, Wirtualne Kasy Fiskalne, e-Paragony. We wrześniu 2021 r. objął funkcję dyrektora Centralnego Ośrodka Informatyki, gdzie z sukcesem przeprowadził fuzję pionów rozwoju NASK oraz COI. Był odpowiedzialny za opracowanie strategii cyfryzacji administracji publicznej zakładającą m.in. wdrożenie platformy e-płatności dla sektora publicznego, Centralnego Rejestru Pełnomocnictw i Upoważnień, zmianę charakteru aplikacji mObywatel czy Centralnego Rejestru Kierowców.
Po wybuchu wojny na Ukrainie skutecznie poprowadził projekt PomagamUkrainie, w ramach którego dostosował rejestry państwowe do nadawania numerów PESEL, profili zaufanych, a także uruchomił ukraińskojęzyczną odsłonę aplikacji mObywatel i dedykowane punkty obsługi uchodźców na Stadionie Narodowym, Tauron Arenie, a także system do obsługi konwojów humanitarnych.
Jest absolwentem Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej oraz Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Uzyskał także tytuł Executive Master of Business Administration (MBA).