Porady rekrutacyjne
Porady rekrutacyjne
Porady rekrutacyjne
Jak napisać CV?
Zanim przystąpisz do pisania CV, przeanalizuj dokładnie ogłoszenie i zastanów się, czego oczekuje pracodawca. W swoim CV zaakcentuj te elementy swojego życiorysu, które odpowiadają na oczekiwania pracodawcy. Pisząc CV nie zapominaj, że jest to Twoja indywidualna wizytówka, która powinna zawierać najistotniejsze informacje i mieścić się na maksymalnie dwóch stronach.
Uwzględnij w CV wszystkie najważniejsze informacje:
- dane kontaktowe (upewnij się, że dane są widoczne i aktualne)
- doświadczenie zawodowe (ujmij je chronologicznie, zaczynając od ostatniego)
- wykształcenie (uporządkowane chronologicznie, zaczynając od ostatniego etapu edukacji)
- umiejętności (wybierz te istotne dla danego stanowiska i określ ich poziom)
- klauzula dot. przetwarzania danych osobowych (jeśli nie uwzględnisz klauzuli, rekruter nie będzie mógł się z Tobą skontaktować)
Zadbaj o to, żeby CV było czytelne i przejrzyste:
- rozmieść tekst na 1-2 stronach
- użyj czytelnej czcionki (np. Arial, Calibri)
- używaj ciemnej czcionki na jasnym tle – nie odwrotnie
- wyróżnij najważniejsze informacje za pomocą punktorów, pogrubień i podkreśleń
- dodaj swoje zdjęcie – rekruter lepiej zapamięta Twoją aplikację
- zapisz plik w formacie zapobiegającym deformacji (np. PDF)
- uwzględnij swoje imię i nazwisko w nazwie pliku
Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?
- zbierz informacje o firmie, do której aplikujesz
- zrób listę pytań, które chciałbyś zadać podczas rekrutacji
- rekruter na pewno zada Ci pytania związane z Twoim dotychczasowym doświadczeniem zawodowym, osiągnięciami i planami dalszego rozwoju
- zadbaj o właściwy strój - dzięki temu poczujesz się pewniej
- przygotuj wcześniej dokumenty, które chcesz ze sobą zabrać na rozmowę
- podczas rozmowy dbaj o odpowiedni język ciała
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj ma cztery etapy:
- pytania dotyczące życiorysu, wykształcenia i praktyki zawodowej
- pytania odnoszące się do poziomu wiedzy istotnej dla danego stanowiska
- pytania dotyczące osobowości
- pytania o powody wyboru firmy, do której aplikujesz
Rekrutacja krok po kroku
Przebieg procesu rekrutacji może się różnić w zależności od specyfiki stanowiska. W VeloBanku najczęściej prowadzimy rekrutację według następującego schematu:
- Rozmowa telefoniczna rekrutera z wybranymi kandydatami
Po złożeniu aplikacji, rekruter przeprowadzi wstępną weryfikację CV. Zwróci uwagę na Twoje wykształcenie oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Z kandydatami, którzy przejdą ten proces pozytywnie, skontaktujemy się telefonicznie. W czasie rozmowy zapytamy o Twoje oczekiwania względem nowego miejsca pracy.
- Spotkanie z udziałem menedżera
Jeśli Twój profil jest odpowiedni dla danego stanowiska, a my jesteśmy w stanie spełnić Twoje oczekiwania, zaproponujemy Ci spotkanie zdalne lub osobiste. Podczas spotkania rekruter wspólnie z potencjalnym przyszłym przełożonym zweryfikuje Twoje umiejętności istotne z punktu widzenia wybranego stanowiska. Weryfikacja może mieć różne formy: tradycyjnej rozmowy lub zadań do wykonania.
- Oferta pracy/informacja zwrotna
Udzielimy Ci informacji zwrotnej na temat wyników procesu rekrutacji w formie telefonicznej lub mailowej. Jeśli spełniliśmy swoje oczekiwania na wszystkich etapach, złożymy Ci ofertę współpracy. Po jej przyjęciu, zaprosimy Cię na oficjalny pierwszy dzień pracy, który wprowadzi Cię w życie naszej organizacji.